بیشتر کسانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند در این مسیر با واژه هایی آشنا می شوند که شاید اولین بار باشد که به گوش آنها می خورد و مفهوم دقیق آن را ندانند و بهتر است با مطالعه در رابطه با آن سوال های ذهنی خود را برطرف کنند تا بتواند از همه روش های مفید در کسب و کار و حیطه شغلی خود استفاده کنند و به موفقیت برسند.

در زمینه تبلیغات آنلاین ممکن است واژه مزایده آنی خیلی به گوش برسد که با ورود این مفهوم تبلیغات آنلاین دچار تغییرات زیادی شد و به سمت بهتری رفت و باعث شد این فرآیند بهتر از قبل انجام شود.

مزایده آنی در تبلیغات آنلاین به کار می رود ولی خیلی ها هنوز هم در مورد آن اطلاعات کافی و تکمیل ندارند و بهتر است برای اینکه با این فرایند آشنا شوید مقاله پیش رو را مطالعه کنید تا بتوانید به صورت کامل با مزایده آنی و شرایط مختلفی که در مورد آن وجود دارد آشنا شوید.

 

 آموزش استارت آپ             آموزش دیجیتال مارکتینگ        مزایده آنی یا RTB چیست و چه مزایایی دارد؟

 

 

مزایده آنی یا RTB چیست و چه مزایایی دارد؟

 

  مزایده آنی یا RTB 

 خرید و فروش قسمت هایی که تبلیغات در آنجا نمایش داده میشود به صورت مزایده ای و برخط را مزایده آنی یا RTB  می گویند.

 وقتی که تبلیغاتی خرید و فروش می‌شود، هم کسانی که تبلیغ دهنده هستند و هم کسانی که این تبلیغات را انجام می‌دهند حضور دارند و RTB  یک فرآیندی است که خودکار انجام می شود و کار آن خرید و فروش جایگاه های تبلیغات است که منافع هر دو گروه تبلیغ دهنده و تبلیغ کننده در آن رعایت می شود.

 

این خرید و فروش‌ها از راه سامانه‌های تبادل تبلیغات انجام می‌شود و تبلیغ دهندگان از راه پلتفرم های سمت تبلیغ دهنده و ناشران هم از راه پلتفرم سمت ناشران به این درگاه و این سامانه وصل هستند و می‌توانند فعالیت ها را دنبال کنند.

 کسانی که تبلیغ دهنده هستند تصمیم گیری می کنند که کدام یکی از تبلیغات بر اساس اطلاعاتی که وارد شده است از طرف تبلیغ دهنده انتخاب شود و کسانی هم که ناشر کننده این تبلیغات هستند بر اساس کمترین قیمت هر کدام از دستگاه‌های تبلیغاتی که ناشر ها آنها را مشخص کردند تصمیم گیری می کنند که تبلیغ انتخاب شده در کدام جایگاه فروخته شود و تبلیغاتی که قیمت آنها از حداقل قیمتی که ناشر جایگاه تبلیغاتی مشخص کرده کمتر باشد دیگر نمایش داده نمی شود و حذف می‌شود.

 

RTB

 

 وقتی که فرآیند فروش و خرید تبلیغ ها انجام می شود کسانی که تبلیغ دهنده هستند برای اینکه تبلیغ خودشان را نمایش دهند یک قیمتی را پیشنهاد می کنند که در هر لحظه به تبلیغ آنها اختصاص داده شود و تبلیغی که بین بقیه تبلیغ ها قیمت بیشتری داشته باشد برنده می‌شود یعنی مزایده گذاشته شده توسط تبلیغی که قیمت بالاتری دارد برنده می‌شود و روی رسانه‌ای که ناشران مشخص کردند به نمایش در می آید.

 

 در روش های سنتی و قدیمی تر نمایش تبلیغات بر اساس مذاکراتی بود که انجام می‌شد و دلال‌ها و کسانی که معاملات را برعهده داشتند خیلی در این زمینه تاثیرگذار بودند و نقش زیادی داشتند و به نوعی قیمت‌ها توسط آنها کنترل می شد. اما در سیستم مزایده آنی دو طرف قضیه یعنی تبلیغ دهنده ها و کسانی که تبلیغ منتشر می‌کنند به عنوان واسطه‌های معامله هستند و خرید و فروش به صورت خودکار و کاملا عادلانه انجام می‌شود.

 

مزایده آنی

 

 نحوه انجام فرآیند RTB 

 فرآیندی که از آن صحبت کردیم وقتی که درخواست نمایش تبلیغ از طرف یک کاربر یا یک رسانه ارسال شود شروع می شود و اول اطلاعات کاربر و رسانه به سامانه تبادل تبلیغات می‌رود و بعد بررسی می شود و نوع رسانه مشخص میشود. وقتی نوع رسانه و رفتار کاربر مشخص شد تبلیغ کننده و تبلیغ دهنده آن می‌توانند در این رابطه تصمیم بگیرند که آیا یک نمایش تبلیغ در یک رسانه برای آنها سود کافی دارد یا نه.

 بعد از آن کسانی که تبلیغ دهنده هستند تبلیغات آنها متناسب با رفتار کاربر ها مشخص می‌شود و جایگاه تبلیغاتی با توجه به تأثیری که روی مخاطب دارد میزان ارزش های مختلفی دارد و بیشترین قیمت پیشنهادی تبلیغ دهندگان جایگاه تبلیغاتی نهایی را مشخص میکند.

 پس از تبلیغاتی که متناسب با رفتار کاربران باشد در رسانه های مختلف به آنها نمایش داده می شود و انجام این فعالیت ها خیلی کوتاه است و در حد میلی ثانیه است و به خاطر همین است که اسم آن را مزایده آنی می‌گذارند.

 

RTB

 

 مزایای استفاده از سامانه های تبادل تبلیغاتی با سیستم RTB 

 همانطور که گفتیم تبلیغ دهنده و منتشر کننده تبلیغ، قیمت اصلی را تعیین می‌کنند و لازم نیست که بین آنها مذاکره و گفت و گویی برای تعیین قیمت انجام شود و این یکی از علت‌های استفاده از این سامانه است.

 

 یکی دیگر از مزایایی که این روش دارد این است که تبلیغ دهندگان با استفاده از این فرآیند تبلیغاتشان را فقط به کاربرانی که مرتبط با محصولات آنها هستند نمایش میدهند و کسانی که به محصول مشخص شده مرتبط نیستند و ممکن است آن را نادیده بگیرند کنار گذاشته می شوند.

پس با این کار تا حدود زیادی هزینه ها کاهش پیدا می کند و کار بهتر انجام می شود زیرا بودجه ای که قرار بود برای تبلیغات دسته جمعی و عمومی صرف شود به کارهای مهمتر دیگری اختصاص داده می‌شود و در جهت افزایش کیفیت می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

 

RTB

 

 کسانی که در کار تبلیغات هستند هم با این سیستم می توانند جایگاه تبلیغاتی خودشان را با بالاترین قیمتی که وجود دارد بفروشند و درآمد آنها هم بیشتر می‌شود و سود خیلی زیادی برای آنها خواهد داشت. ولی این روش در حال حاضر خیلی تازه است و خیلی ها از آن خبر ندارند ولی پتانسیل این را دارد که روز به روز پیشرفت بکند و خیلی از کسب و کارهای مختلف برای تبلیغ محصولات و کارهای خودشان از این روش و از این سیستم بهینه استفاده می کنند.

 

مزایده آنی یا RTB


توسعه 360   ,تبلیغ ,تبلیغات ,انجام ,ها ,دهنده ,    ,تبلیغ دهنده ,شود و ,کسانی که ,مزایده آنی ,تبلیغ دهنده هستندمنبع

طراحی اپلیکیشن موبایل،ساخت برنامه موبایل، طراحی اپ

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم،کسب و کار اینترنتی

مدیریت ارتباط با مشتری و شاخص تروجی کنندگان NPS

مفهوم بازاریابی،انواع،تعریف کاتلر

بازاریابی عصبی یا neuremarketing چیست؟

محاسبه نرخ بازگشت سرمایه ROI

راه های افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی،آنلاین،آمار

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر چی که بخوای شاهین اردبیل خرید اینترنتی Vidas متن ترانه فروشگاه اینترنتی چشم انتظارم خرید آنلاین سیم بکسل فیلتر شنی خرید و فروش تردمیل با قیمت مناسب