امروزه بیشتر کسب و کارها از طریق بازاریابی دیجیتال مشتری های خود را پیدا می کنند و حتی مشتری ها هم در رابطه با خرید هر نوع وسیله ای اول از همه به اینترنت روی می‌آورند و افرادی که بتوانند در زمینه کسب و کار خودشان مشتری های واقعی بیشتری در کنار خود نگه دارند در این زمینه موفق تر عمل می کنند.

 شاید شما هم به این قضیه برخورده باشید که بعد از مدتی مشتری های خود را از دست داده باشید و دیگر مانند قبل کاربران از محصولات و یا محتوای سایت شما استقبال نمی‌کنند.

 

 اگر با این مشکل مواجه شده اید و به دنبال راه چاره ای برای برگشتن مشتریان خود به سمت سایت و محصولات تان هستید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد روش هایی که باعث برگشتن مشتری ها به سمت سایت شما می شوند صحبت کنیم.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 کارهای مختلف زیادی را می توانید برای برگشتن مشتری ها انجام دهید و در اولین گام بهتر است که دلایل این نوع کم شدن کاربران را پیدا کنید. هنگامی که این دلایل را پیدا کردید می‌توانید به کاربر های خودتان پیشنهادهای قابل توجهی بدهید و آنها را به سمت خود جلب کنید.

از بین کاربران مختلف آنهایی که برای شما سودآور تر بودند را با دادن تخفیف ها و یا پیشنهاد های مناسب تشویق کنید تا مشتری ثابت شما باقی بمانند. بهتر است در این راه دلسرد نشوید و به تلاش خودتان ادامه دهید تا مشتری ها دوباره به سمت شما و کسب و کارتان برگردند.

 

 این مشتری ها بهترین سرمایه گذاری در کسب و کار شما هستند. مخصوصا اگر از شما راضی باشند و اعتماد آن ها را جلب کرده باشید. زیرا هر مشتری می تواند یک تبلیغ برای شما باشد تا از محصولات شما و کارهای شما در بین اطرافیان خود تعریف کنند و مشتری های شما به صورت شاخه ای افزایش پیدا کنند.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 شاید در ذهن شما پیش آمده باشد که خب اگر مشتری ها را از دست بدهید می توانید یک سری کاربرهای جدیدتر جذب کنید! اما برگرداندن مشتری های سابق هزینه کمتری برای شما دارد تا اینکه کاربر های جدیدی را به سمت خود جذب کنید. یکی از کارهایی که می توانید با استفاده از آن یک برآورد کلی از کم‌شدن مشتری ها به دست بیاورید محاسبه نرخ ریزش کاربران است.

 

 دلایل ریزش کاربرهای شما چیست؟

 در ابتدای مقاله با شما صحبت کردیم بهتر است به دنبال پیدا کردن دلیل هایی باشید که باعث کم شدن کاربرهای شما شده است. اگر شاخص های کلیدی رفتار کاربر (KPI) در اپلیکیشن خودتان را بررسی کنید و آنها را تحلیل کنید متوجه می شوید که برای جذب آنها و بازگشت آنها باید چه کارهایی انجام دهید.

 

 اگر در یک بازه زمانی مثلا در یک بازه زمانی دو ماهه ببینید که بعضی از افراد هیچ گونه خرید ای از شما نداشتند متوجه می شوید که احتمالا آنها می خواهند دیگر اپلیکیشن شما را از دسترس خارج کنند. یک لیست از این کاربر ها تهیه کنید و لیست فروش خود را هم در کنار آن داشته باشید و یک مقایسه انجام دهید و ببینید که کدام یکی از کاربر ها هیچ خریدی از شما نداشته است و بعد متوجه شوید که علت این خرید نکردن چه چیزی بوده و سعی کنید در صورت امکان این علت ها را برطرف کنید تا از رفتن مشتری ها جلوگیری کنید.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 دادن پیشنهاد های ویژه به کاربران مورد نظر

 همیشه بر روی مشتری های خود مخصوصاً مشتری های دائم و سودآور نظارت داشته باشید و هر چه اطلاعات شما از مشتری هایتان بیشتر باشد می توانید تصمیم گیری های بهتری را در مواقع بحرانی انجام دهید.

 به طور مثال نرم افزارهای crm باعث میشود که شما سابقه خرید مشتری ها را در مقابل خود داشته باشید و اگر کاربری در بین آنها وجود دارد که بیشترین سود آوری را برای شما داشته امتیاز ویژه ای برای او قائل شوید و با دادن پیشنهاد های شگفت انگیز او را به ماندن در کنار خود علاقه مند کنید. مثلا به آن ها تخفیف های ویژه برای محصولاتی که دوست دارند بدهید.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 تشویق کاربران ارزشمند و وی آی پی

 در مورد نرم افزار crm اشاره کردیم و گفتیم که با استفاده از آن می توانید متوجه شوید که کاربران چه خریدهایی از سایت شما داشتند. بهتر است کاربرانی که همیشه از شما خرید کردند و همیشه به محصولاتتان اطمینان کردند را در دست نگه دارید زیرا نگه داشتن این کاربر ها هم هزینه کمتری برای شما دارد و هم سودآوری بیشتری خواهد داشت تا اینکه بخواهید از صفر شروع کنید و یکسری کاربر را به سمت خود جذب کنید و اعتماد آنها را به دست آورید.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 فرایند ها را شخصی سازی کنید

 سعی کنید تا جایی که می‌توانید به مشتری های خود به چشم عدد و رقم نگاه نکنید و یک رابطه متقابل انسانی بین آنها با خودتان برقرار کنید. وقتی اطلاعات کاربر های خودتان را وارد نرم افزار crm می کنید این شخصی‌سازی باعث می‌شود که خیلی بهتر و راحت تر بتوانید کاربران را شناسایی کنید با توجه به علایق و خواسته های کاربر می‌توانید پیشنهاد های بهتر و راهکارهای هوشمندانه تری برای نگه داشتن آنها در نظر بگیرید.

 

 سابقه خرید افراد مختلف و رفتارهای آنها و اولویت های آنها باعث می شود که شما بتوانید تصمیم گیری بهتری در رابطه با آن ها داشته باشید و این در نتیجه می تواند باعث افزایش سودآوری شما شود. همانطور که اشاره کردیم هیچ وقت دلسرد نشوید و به تلاش های تان ادامه دهید و سعی کنید از روش های مختلفی استفاده کنید تا مشتری ها را در کنار خود نگه دارید.

به طور مثال می توانید با دادن پیامک آنها را از تخفیف ها و فروش های ویژه خود و همچنین پیشنهادات شگفت انگیز تان مطلع کنید. با این کار باعث می شوید که آنها همیشه شما را در گوشه ای از ذهن داشته باشند و برای خرید اول از همه به سمت شما بیایند.

 

 بر اساس تحقیقاتی که از بین مشتری ها در کسب و کارهای مختلف صورت گرفته یک سری روش هایی به عنوان بهترین روش ها شناخته شده که افراد می توانند با این روش ها خیلی بهتر به اپلیکیشن مد نظر خود بر گردند.

  •  ایمیل مارکتینگ

  •  ارسال نوتیفیکیشن

  •  بازاریابی دهان به دهان

 

دیجیتا مارکتینگ

 

 

توسعه 360   ,های ,ها ,مشتری ,کاربران ,یک ,مشتری ها ,    ,به سمت ,مشتری های ,ها رامنبع

طراحی اپلیکیشن موبایل،ساخت برنامه موبایل، طراحی اپ

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم،کسب و کار اینترنتی

مدیریت ارتباط با مشتری و شاخص تروجی کنندگان NPS

مفهوم بازاریابی،انواع،تعریف کاتلر

بازاریابی عصبی یا neuremarketing چیست؟

محاسبه نرخ بازگشت سرمایه ROI

راه های افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی،آنلاین،آمار

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید اینترنتی بیکاریی جی تی ای بازان طراحی سایت نونگار پردازش stage955 پاسارگاد تاباک همه چیز برای تو خبر تازه اندرومدا هر چی که بخوای