با نگاهی به تاریخچه کسب و کارهای مختلف از گذشته تا کنون متوجه تاثیرگذاری عمیق بازاریابی دیجیتال خواهید شد. با ظهور دیجیتال مارکتینگ در تمام کسب و کارها خیلی از افراد موفق شدند که در مورد کار خود برای مشتری ها ارائه بهتری داشته باشند و بتوانند زود تر و راحت تر خودشان را در بین مردم جا کنند.
این روز ها با داشتن یک تیم حرفه ای تولید محتوا و تبلیغ می توانید بهترین سودآوری را در کسب و کار خود داشته باشید. ولی در عوض اگر نتوانید این فضا را مدیریت کنید و در مسیر درست گام بردارید از سایر رقبا عقب می مانید و نمیتوانید در کسب و کار خود رونق چشمگیری ببینید.
خیلی از کسب و کارها توسط افراد مختلف تبلیغ میشوند و در بین مردم معرفی میشوند اما از بین انبوه این کسب و کارها تنها بعضی از آنها موفق می شوند که همه گیر شوند و جایگاه چشمگیری در بین افراد مختلف پیدا کنند.
در این مقاله تصمیم داریم تا در مورد چند نمونه موفق از بازاریابی دیجیتال صحبت کنیم که توانسته اند جایگاه بسیار چشمگیری در بین مخاطبان پیدا کنند و با یک توضیح مختصر در مورد آن ها می توانیم از هر کدام از آنها یک درس بگیریم و در کسب و کار خود از آن استفاده کنیم.
در مورد اپلیکیشن بافر باید بگویم که یک اپلیکیشنی است که برای مدیریت شبکه های اجتماعی می باشد که باعث می شود با استفاده از آن بتوانید در مورد پست های شبکه های اجتماعی یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید و بررسی کنید ببینید که رشد هرکدام از کارهای شما به چه صورت بوده و چه نتایجی از کارهای مختلف به دست آورده اید. اما نکتهای که در این زمینه اهمیت دارد بازاریابی محصولاتی است که توسط بافر انجام می شود.
خصوصیات اصلی بلاگ بافر این است که بازاریابی آن بسیار شفاف انجام میشود و خیلی مورد اعتماد است. شاید از دید شما این دو عامل خیلی ساده باشند و خیلی توجه شما را جلب نکند اما فقط با هوشمندی بالا می توانید هر دوی این فاکتور را در کنار هم داشته باشید و چون هر دوی این فاکتور در کنار هم در بافر وجود دارد توانسته یک میلیون دنبال کننده در شبکه های اجتماعی داشته باشد.
شفافیت بالای تیم بافر باعث شده که مردم تکلیفشان با خودشان و مسیری که در آن پا میگذارند مشخص باشد و همین امر باعث می شود که اعتماد مردم به آنها بیشتر شود. مطالبی که بافر منتشر می کند رایگان است و دارای محتوای با ارزش و با کیفیتی است یعنی دقیقا همان چیزی است که هر فردی انتظارش را دارد.
پس با نگاهی به مطالبی که در مورد بلاگ بافر می خوانیم متوجه می شویم که بهتر است بیشترین تلاش شما محتوای مفید و ارزشمند برای مخاطبانتان باشد هرچه اعتماد مردم اطراف شما به شما بیشتر باشد سود شما هم پایدار تر و با ثبات تر خواهد بود.
در بین بلاگ های مختلفی که در امر بازاریابی دیجیتال کار می کنند بلاگ هاب اسپات جزو موفق ترین ها و برترین ها شناخته شده است زیرا در تولید محتوا بسیار قوی عمل می کند و کیفیت بالایی که محتوای این وبلاگ دارد و همچنین جذابیت و مرتبط بودن آن ها، این بلاگ را به یکی از بهترین ها در زمینه بازاریابی دیجیتال تبدیل کرده است و ارائه محتواهایی که تولید میکند با استفاده از ویدئوهای آموزشی و همچنین مقاله ها و اینفوگرافیک و ایبوک ها می باشد.
یکی از مهمترین نکاتی که با نگاه کردن به روند کار بلاگ هاب اسپات می توانید دریافت کنید این است که همیشه کیفیت را به کمیت ترجیح دهید و اگر پشتکار و تلاش داشته باشید و نیاز و علاقه مخاطب را در نظر بگیرید می توانید در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته باشید.
این ابزار هم جزو آن دسته از ابزارهای هست که با استفاده از آن میتوانید رسانههای اجتماعی را مدیریت کنید. با استفاده از آن اجازه دارید که همه اکانت های شبکه های اجتماعی خودتان را به صورت همزمان مدیریت کنید.
شروع کار این سیستم با استفاده از یک ویدیو بسیار جذاب بود که خیلی زود توانست جای خود را در بین مردم پیدا کند و کمپین بازاریابی محتوای این گروه بازی تاج و تخت بود که همه س شما حتما نام این سریال به گوشتان خورده است. این سریال آنقدر بین مردم طرفدار دارد که با شنیدن موسیقی این کلیپ سریعاً به یاد آن خواهید افتاد.
پس با دقت به نحوه کار این کمپین متوجه می شوید که اگر شما بتوانید عواطف مردم را در کار خود درگیر کنید می توانید بیشتر آنها را به سمت خود جلب کنید.
پس تنها اطلاعات مفید کافی نیست و بهتر است که کارهای شما طوری باشد که مردم به آن رغبت نشان دهند و باعث سرگرمی آنها شود و این کار نیازمند خلاقیت و هوش است که شما بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و از علایق آنها باخبر شوید و از این علایق در کار خود استفاده کنید.
رای هر کسب و کاری از یک روش برای جا باز کردن در بین مردم و جذب مخاطب استفاده می کند و این وب سایت از کلیپ ها و ابزارهای دیداری استفاده می کند. ایده پردازی های ناب باعث شده که نمونه های اینفوگرافیک آن آنقدر به اشتراک گذاشته شوند که خیلی زود در بین مردم معروف شوند و دنبال کننده های این سایت را بالا برده است.
محتواهایی که در این وبسایت منتشر می شود در زمینه عکاسی، طراحی و تصاویر بازاریابی است. این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار مردم قرار میگیرد و چون همه با حس دیداری مردم در ارتباط است تاثیر گذاری زیادی در بین آنها داشته است.
سایت های مختلفی در بین مردم شناخته شده هستند که در بین آنها دیجی کالا مگ که جزو سرویس های جانبی دیجی کالا هست محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با انتشار ویدئو ها و مقالهها و مصاحبههایی که داشته توانسته جایگاه مناسبی در بین مردم پیدا کند.
موضوعات مختلفی که دیجی کالا مگ در رابطه با آن محتوا منتشر میکند چیزی است که مردم به دنبال آن هستند که از جمله خبر های تکنولوژی و علوم مختلف و نقد و تحلیل فیلم و بازی و اپلیکیشنهای مختلف است.
وقتی که شما اخبار دیجیکالامگ را مطالعه میکنید به سایت های مختلفی لینک می شوید. مثلا ممکن است که با خواندن بعضی از مقالات آن به محصولات دیجیکالا علاقه نشان دهید که این قضیه هم برای دیجی کالا مگ مفید است و هم باعث افزایش اعتبار دیجی کالا میشود.
طراحی اپلیکیشن موبایل،ساخت برنامه موبایل، طراحی اپ
چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم،کسب و کار اینترنتی
مدیریت ارتباط با مشتری و شاخص تروجی کنندگان NPS
مفهوم بازاریابی،انواع،تعریف کاتلر