وقتی شخصی کسب و کاری را آغاز می کند چند ماه یکبار باید میزان سود خود را محاسبه کند تا بداند به نسبت سرمایه، وقت و هزینه ای که برای این کار صرف کرده است آیا به هدف خود دست یافته است یا نه.

برای محاسبه این موارد ابزارهای زیادی وجود دارد اما ROI

(Return on Investment) ابزاری است بسیار ساده که میزان سود شما را محاسبه کرده و در صورتی که در معرض ضرر قرار داشته باشید، می توانید ضرر را رفع و از ضرر بیشتر جلوگیری کنید.

 

نرخ بازگشت سرمایه ROI

ROI سود را نسبت به هزینه سرمایه گذاری محاسبه می کند. فرمول ROI عبارت است از تقسیم هزینه های کار خود بر میزان سرمایه گذاری. نتیجه ROI به صورت درصد یا نسبت نمایش داده می شود.

هزینه ها شامل هزینه تبلیغات، هزینه محصول و درآمد می شود که ما باید این سه را منهای هم کنیم جواب رو تقسیم بر میزان سرمایه گذاری (هزینه تبلیغات) کنیم. از این طریق ما مبلغ سود خالص خود را بدست می آوریم.

با استفاده از این روش شما متوجه می شوید که تبلیغات از چه طریقی بیشتر به برند شما کمک کرده و باعث کسب سود بیشتر برای شما می شود.

البته تمام مشتریان شما از طریق تبلیغات پولی به سمت برند شما جذب نمی شوند ممکن است یک مشتری با توجه به رضایت خود از برند و خدمات شما آن ار به دوستان و آشنایان خود معرفی کند پس برای محاسبه دقیق تر نرخ بازگشت سرمایه باید زمان صرف شده برای کار را هم در محاسبه لحاظ کرد.

 

نرخ بازگشت سرمایه roi

 

مزایا محاسبه نرخ بازگشت سرمایه

فرض کنید شخصی در دو پروژه سرمایه گذاری کرده است این شخص پس از مدتی می تواند سود دهی این دو پروژه را با هم مقایسه کند تا بفهمد کدام پروژه سود دهی بیشتری نسبت به پروژه دیگر داشته است.

مثلا شخص اقدام به خرید سهام دو شرکت A,B کرده و پس از یک سال سهام شرکت A و B را می فروشد سپس قیمت سهام خود در زمان فروش را  تقسیم بر قیمت این سهام در زمان خرید می کند تا سود دریافتی خود را بدست آورد. از این طریق مشخص می شود سرمایه گذاری در کدام شرکت سود بیشتری داشته است.

 

معایب محاسبه نرخ بازگشت سرمایه

در ROI ما زمان را در نظر نمی گیریم، یعنی ما نمی توانیم نرخ بازگشت سرمایه دو سرمایه گذاری را که مدت آن ها با هم متفاوت است را با استفاده از ROI بدست آوریم.

برای محاسبه دقیق تر ROI می توانیم از NPV استفاده کنیم. NPV در واقع تفاوت های مالی بر اساس تورم در گذر زمان را بررسی می کند. اگرNPV  را در کنار ROI محاسبه کنیم نتیجه بدست آمده را RROR می نامیم که نرخ واقعی بازگشت را مشخص می کند.


توسعه 360 سرمایه ,محاسبه ,  ,سود ,نرخ ,کند ,نرخ بازگشت ,بازگشت سرمایه ,سرمایه گذاری ,    ,می کند ,میزان سرمایه گذاریمنبع

طراحی اپلیکیشن موبایل،ساخت برنامه موبایل، طراحی اپ

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم،کسب و کار اینترنتی

مدیریت ارتباط با مشتری و شاخص تروجی کنندگان NPS

مفهوم بازاریابی،انواع،تعریف کاتلر

بازاریابی عصبی یا neuremarketing چیست؟

محاسبه نرخ بازگشت سرمایه ROI

راه های افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی،آنلاین،آمار

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جدیدترین بازیها طراحی سایت فراسایت dsasda سایت پوکر خرید پیج اینستاگرام - شرکت اینستاگلد سوئیت در کلیبر اجاره سوئیت در کلیبر ازدواج دایم چادری ها INVOKER فروش فلزیاب | 09100061386 تغذیه و رژیم درمانی سال77