بازاریابی عصبی (NEUREMARKETING)

در این نوع بازاریابی، بازاریابان از علم پزشکی استفاده می کنند به این صورت که از مغز افراد زمانی که محرک های بازاریابی را می بینند عکس برداری می کنند تا در نهایت متوجه شوند کدام قسمت مغز نسبت به محرک ها واکنش داشته و باعث اقدام به خرید می شود.

محرک هایی که در زمان عکس برداری استفاده می شود عبارت هستند از

رنگ خاص محصول

صدای تبلیغات محصول

نمایش بسته بندی محصول

علاوه بر این شما می توانید با استفاده از این روش نیازهای مخاطب را شناسایی کرده و حتی بفهمید او تا چه میزان حاضر است برای محصولات شما هزینه کند.

فایده دیگر این نوع بازاریابی این است که فروشندگان برای تبلیغات هزینه کمتری خواهند کرد چرا که عوامل محرک بر روی ذهن مخاطب را شناسایی کرده و فقط بر روی آنها تمرکز می کنند.

اگر از مردم در مورد بازاریابی سوال شود ممکن است آنان به سوالات درست و واضح پاسخ ندهند پس تحقیق میدانی نمی تواند برای بازاریابی نتیجه مفیدی داشته باشد اما بازاریابی عصبی چون مغز را بررسی می کند نتیجه آن کاربردی و صحیح تر است.

 

 

بازاریابی عصبی

 

روش های بازاریابی عصبی

بازاریابی عصبی از طریق دو روش FMRI و EEG انجام می شود.

در روش FMRI دستگاهی روی سر مشتری قرار می گیرد و از مغز او در زمان خرید عکسبرداری می کند، نتیجه آن نشان می دهد که مغز شخص با دیدن چه محرک های بازاریابی تحریک شده تا شخص برای خرید ترغیب شود.

EEG دستگاهی است که موج های الکتریکی آزاد شده از مغز مشتری را که احساسات و هیجانات ناخودآگاه او است دریافت می کند. با توجه به این موج های الکتریکی می توانیم پی ببریم مشتری با دیدن چه تبلیغات یا محصولاتی احساس مثبتی پیدا می کند. مزیت دیگر این روش نسبت به FMRI ارزان بودن آن است.

 

موارد استفاده از بازاریابی عصبی

با استفاده از این روش واکنش مخاطب در برابر محصولات جدید و انواع تبلیغات بررسی می شود تا تولیدکنندگان متوجه شوند چه نوع تبلیغاتی تاثیر بیشتری بر مخاطب دارد.

واکنش مشتری نسبت به محصول جدید و تجربه آن از محصولات مشابه و همچنین نوع بسته بندی محصول را می توانیم از این روش متوجه شویم.

قطعا می دانید که قیمت محصول یکی از موارد بسیار مهم بوده و همانطور که در بالا نیز توضیح داده شد با استفاده از این روش می توایند بفهمید مشتری تا چه میزان حاضر است برای محصول شما هزینه کند.

حتی می توان از این روش برای چیدن دکور و محصولات یک فروشگاه نیز بهره گرفت تا بیشترین تاثیر روی مخاطب گذاشته شود.

 

بازاریابی عصبی

 

استفاده از بازاریابی عصبی در واقعیت

تبلیغات ویدیویی

همانطور که در تلویزیون بارها مشاهده کردید در تبلیغات ویدیویی بیشتر از انسان ها خصوصا کودکان استفاده می شود چرا که مخاطبان نسبت به این نوع تبلیغات واکنش مثبتی دارند و بیشتر به آن ها توجه می کنند.

وجود کودکان همان قدر که برای تبلیغات مفید است عمده توجه مخاطب را نیز جذب می کند به صورتی که مخاطب دیگر به محتوا تبلیغاتی توجهی ندارد برای حل این مسئله سازندگان تبلیغات راه حلی را در نظر گرفتند به این صورت که خود کودک نام محصول را عنوان کند یا در طول ویدیو تبلیغاتی به محصول نگاه کرده یا از آن استفاده کند.

بسته بندی محصول

بسته بندی محصول باید به صورتی باشد که مشتری بدون توجه به محتوا آن جذب محصول شود.

این موضوع در بازاریابی محصولات بسیار اهمیت دارد به طوری که بازاریابان سعی می کنند از رنگ، تصویر و فرمی برای بسته بندی خود استفاده کنند که مخاطب را جذب کند. رنگگ ها بر روی احساسات افراد تاثیری بسیاری دارند اصلا آنها را دست کم نگیرید.

مقایسه کالاها

تبلیغات خودتان را به صورت مقایسه ای مطرح کنید، در موارد مقایسه مخاطب به کیفیت محصولات توجهی ندارد و میشه گفت در این زمان مخاطب ناخودآگاه بیشتر روی موارد اضافی که یک محصول نسبت به محصول دیگر دارد توجه می کند.

سرعت یا امنیت

وقتی شما اپلیکیشن یا سایتی را برای ارائه خدمات معرفی می کنید بیشتر امنیت آن را تبلیغ می کنید تا مخاطب بتواند با آسودگی خیال اطلاعات شخصی خود را در آن سایت یا اپلیکیشن وارد کند در حالی که مخاطب بیشتر طرفدار سرعت بوده و از اپ یا سایتی که سریعتر کار او را راه اندازد استفاده می کند.

طراحی سایت

حتی در طراحی سایت نیز می توانیم از بازاریابی عصبی بهره ببریم. مثلا وجود آی شبکه های اجتماعی یا طراحی سایت به صورت عمودی چیزهایی هستند که بریا مخاطب جذاب خواهند بود.

شعارهای تبلیغاتی

ساخت شعارهای تبلیغاتی و عناوین خاص در جذب مخاطب و ماندگاری در ذهن او بسیار موثر است. برای این کار سعی کنید از جملات و ضرب المثل های آشنا با کمی تغغیر استفاده کنید.


توسعه 360 بازاریابی ,مخاطب ,محصول ,  ,استفاده ,کند ,بازاریابی عصبی ,    ,می کند ,این روش ,می کنندمنبع

طراحی اپلیکیشن موبایل،ساخت برنامه موبایل، طراحی اپ

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم،کسب و کار اینترنتی

مدیریت ارتباط با مشتری و شاخص تروجی کنندگان NPS

مفهوم بازاریابی،انواع،تعریف کاتلر

بازاریابی عصبی یا neuremarketing چیست؟

محاسبه نرخ بازگشت سرمایه ROI

راه های افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی،آنلاین،آمار

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اخبار روز جهان و ایرات عشق و دوستی سفارش برش آلومینیوم معرفی کالا فروشگاهی دانلود آهنگ جدید آشپزی ملل raphaelod0ae9d homepage دیوونه بازی های لپ لپی اتوماسیون صنعتی