شروع یک کار و راه اندازی آن همیشه جزو دغدغه های بزرگ افرادی است که می خواهند وارد یک حیطه شوند. وقتی که تصمیم میگیرید یک یه کاری را آغاز کنید، اولین قدمی که برمیدارید کسب اطلاعات کافی در مورد آن کار است. وقتی که شما به اندازه کافی از کاری اطلاع پیدا کنید خیلی راحت تر می توانید گام های بعدی را برنامه ریزی کنید تا تمام مسیر با برنامه ریزی پیش بروید و بتوانید در مواقع بحرانی شرایط را مدیریت کنید.
آموزش استارت آپ آموزش دیجیتال مارکتینگ آموزش بازاریابی محتوا بودجه مورد نیاز برای شروع بازاریابی دیجیتالی
اگر تصمیم دارید یک کسب و کار اینترنتی راه بندازید پیشنهاد می کنیم که در شروع کار هزینه های خیلی زیادی را در کار قرار ندهید زیرا هر چقدر هزینه بیشتری برای شروع در نظر بگیرید اگر کار شما موفق نشود شکست شما بدتر و دلسرد بودن شما بیشتر خواهد بود. پس سعی کنید در وهله اول یک هزینه کمی برای شروع یک کار در نظر بگیرید تا در اصطلاح خم و چم کار به دستتان بیاید.
در اولین گام سعی کنید بازار هدف را انتخاب کنید و برای این شروع هزینه کمی را تقبل کنید تا بتوانید بیشتر از تخصص خود کمک بگیرید. وقتی که گام در شروع راه اندازی یک کاری گذاشتید هیچ وقت از به دست آوردن اطلاعات در مورد آن دلسرد نشوید زیرا اطلاعات بیشتر باعث میشود شما گامهای موفقتری بر دارید هر چند که سرعت آنها کم باشد.
بازار فروش محصول مورد نظرتان را بررسی کنید و ببینید که درخواست و تقاضا باید در مورد محصول مورد نظر شما به چه صورت باشد. بعد سعی کنید بازاریابی دیجیتالی را شروع کنید و در مورد آن اطلاعات کسب کنید و در اینترنت شروع به بازاریابی برای محصولات خودتان کنید.
خیلی از افراد تصور میکنند که باید اول یک کالا تولید شود و بعد بازاریابی آن شروع شود ولی دیگر وقت این کارها نیست و رقابت آنقدر زیاد شده که شما باید از تمام وقت و انرژی خود استفاده کنید تا بتوانید به جایگاه مطمئنی برسید.
علاوه بر کیفیت محصولاتی که قرار است به مشتری ها ارائه کنید، بازاریابی این محصولات تاثیر خیلی زیادی در کسب و کار شما خواهد داشت. می توانید از راه های مختلفی برای جذب مشتری به سایت محصولات خود استفاده کنید. مثلا کاری کنید که موتورهای جستجوگر کار های شما را تبلیغ کنند و به ازای کلیک مخاطبان پول پرداخت کنید.
وقتی که در مورد کار مدنظرتان اطلاعات کافی کسب کردید دیگر وقت آن رسیده که یک سایت برای خودتان داشته باشید و یک اسم با مسما و جذاب برای آن انتخاب کنید. همیشه در انتخاب متن ها و اسم ها ارتباط را در نظر داشته باشید زیرا کلمه های بی ربط و بی معنی به جای اینکه شما را خواص تر جلوه دهند شما را از دید مخاطبان دورتر می کند.
وقتی که وبسایت خود را طراحی کردید و راه اندازی شد بهتر است برای آن یک محتوای با کیفیت و مرتبط با مشخصات کامل تهیه کنید تا بتوانید به بهترین نحو محصول و کار خود را به مخاطبان ارائه دهید. در کنار آن بهتر است سئو طوری انتخاب شود که شما را در رتبه بندی های بالای گوگل قرار دهد و خیلی زود مخاطبان بتوانند شما را در بین انبوه صفحات پیدا کنند.
پیشرفت تکنولوژی و روی آوردن تمامی قشرهای مختلف مردم به سمت اینترنت باعث شده که بازاریابی دیجیتال در بین مردم جایگاه ویژه ای پیدا کند و همین امر باعث شده که در بیشتر کسب و کارها شما به دنبال دیجیتال مارکتینگ باشید.
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تازه تصمیم به شروع این کار گرفته اید و می خواهید در همین سال 98 یک دیجیتال مارکتینگ راه اندازی کنید و به دنبال کسب اطلاعات در مورد بودجه مورد نیاز برای شروع کارتان هستید باید بگوییم که همانطور که خود شما هم بهتر از وضعیت کنونی بازار خبر دارید باید بگویم که شرایط فعلی بسیار متزل است و هیچ عدد و رقمی ثبات مد نظر را برای سرمایه گذاری و حساب و کتاب ندارد.
برای اینکه شما بتوانید یک کسب و کار خوب راه بیندازید باید برنامهریزی و هدفمندی درستی داشته باشید و سعی کنید با اطلاعات کامل پا به این عرصه بگذارید. هرچقدر رقبا بیشتر باشند کار شما سخت تر است و برای جلب اعتماد مشتری و گرفتن مشتری های دائمی باید تلاش بیشتری کنید. جذب مشتری و تبلیغ درست تا حدودی به هوش و پشتکار شما بستگی دارد و از یک جایی به بعد به برنامه ریزی هایی که شما در کار دارید وابسته است.
اول از همه باید بگویم که میزان بودجهای که برای شروع یک کسب و کار اینترنتی مورد نیاز است با هم برابر نیست و هر کسب و کاری نتیجه مختص به خود دارد و شما نمی توانید بودجه ای که مثلا برای کسب و کار فرش در نظر داشتید با کسب و کار لوازم آرایشی یکی بدانید.
پس برای اینکه بتوانید بودجه مورد نظر را برآورد کنید باید ببینید که معیارهایی که در صنعت وجود دارد به چه صورت است. البته برای کمک به شما در این راه یک سری نرم افزارهای رایگان وجود دارد که بودجه دیجیتال مارکتینگ را محاسبه میکند که با استفاده از آن میتوانید یک دید کلی نسبت به کار خود پیدا کنید.
دقت کنید که فقط می گوییم یک دید کلی پیدا کنید و سعی نکنید به صورت کامل روی اعداد و ارقامی که این نرم افزارها به شما میدهند حساب قطعی باز کنید. میزان اختصاص دادن بودجه به مارکتینگ بر اساس یک درصدی از هزینه کل شرکت است که همانطور که گفته شد برای هر کسب و کار این مقدار متفاوت است.
با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته میتوان گفت که میزان بودجه اختصاص داده شده به مارکتینگ 10.9 درصد از کل بودجه یک شرکت است اما در واقعیت این میزان به 7.1 می رسد و به طور کلی بین عدد 4 و 11 نوسان دارد.
باید در نظر داشته باشید که بودجه تبلیغات بر اساس درصدی از کل بودجه شرکت و به عنوان یک شاخص پایدار برای ارزیابی و پیش بینی های بعدی مورد استفاده قرار گرفت می گیرد. میانگین بودجه مارکتینگ پیشبینیشده برای سال 20 چیزی حدود 11.1 درصد است ولی با توجه به تغییرات و نوسانات که بازار در همه حوزهها داشته اگر این میزان به مقدار چشمگیری تغییر کرد هم نباید تعجب کنید.
سعی کنید قبل از اینکه بازاریابی دیجیتال کسب و کار خود را شروع کنید از رقبای خودتان که در این کار موفق بودند یک آمار بگیرید ببینید برای شروع کار چه مقداری هزینه کردند و بیشترین سرمایه گذاری آنها در کدام بخش ها بوده که توانسته منجر به موفقیت آنها شود.
در بعضی از کسب و کار ها لازم است که شما بودجه بیشتری به قسمت تبلیغات اختصاص دهید و در بعضی دیگر تولید محتوای با کیفیت برگ برنده شما خواهد بود. پس در این زمینه فقط تحقیق و بررسی و به دست آوردن اطلاعات پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.
طراحی اپلیکیشن موبایل،ساخت برنامه موبایل، طراحی اپ
چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم،کسب و کار اینترنتی
مدیریت ارتباط با مشتری و شاخص تروجی کنندگان NPS
مفهوم بازاریابی،انواع،تعریف کاتلر