با پیشرفت دنیای دیجیتال و همه گیر شدن آن در بین مردم، کارهای زیادی در زمینه بازاریابی انجام شده و با وجود موبایل ها و دسترسی آسان به شبکههای مختلف مشتری ها خیلی راحتتر انتظارات خود را برطرف می کنند و راحت تر نیازهای آنها پاسخ داده می شود.
همین امر باعث شده که کاربران موبایلی خیلی زیاد شوند و تعداد برندها در این زمینه بسیار بالا رود و بیشتر کسب و کارها در این زمینه فعالیت کنند و چیزی که باعث میشود بعضی از آنها در این زمینه صاحب سبک و صاحب نام شوند و در بین مردم جا بیفتند این است که در بین انبوه رقبا استراتژی مناسبی برای تبلیغات برند خود به کار می برند تا به موفقیت برسند.
بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی بر اساس موقعیت مکانی انجام میشود که با محلی سازی و شخصی سازی بازاریابی صورت می گیرد و شرکت هایی که برند خودشان را از طریق اطلاعات موقعیت مکانی مصرفکنندگان شان بازاریابی می کنند میتوانند در این زمینه خیلی موفق تر باشند.
این روش از بازاریابی یکی از استراتژی های بازاریابی مستقیم است که از موقعیت مکانی دستگاه تلفن همراه برای اطلاع دادن به کاربران برای کسب و کاری که در نزدیکی آنها وجود دارد استفاده می کنند به این معنا که اگر شما جستجویی برای کسب و کار مدنظر خود انجام دادید و برای یک محصول جستجو انجام دادید با استفاده از موقعیت جغرافیایی شما نزدیک ترین شرکت ها و مغازه ها و فروشگاه هایی که محصول مورد نیاز شما را در اختیار دارند به شما نشان داده می شوند و این باعث می شود که شما جستجوی مفید تری انجام داده باشید و خیلی زود متوجه میشوید که در نزدیکی شما کدام محل ها هستند که پاسخگوی نیاز شما هستند و این طور نیست که یک کالایی در مغازه یا فروشگاهی در دوردست ها و یا در یک شهر دیگر به شما معرفی شود که عملاً شما را از پاسخ به نیازتان منصرف کند.
در بازاریابی سنتی همین روش وجود داشت و به این صورت بود که بیلبوردهای تبلیغاتی در محل هایی که مخاطب نیاز دارد قرار داده می شد ولی حالا این روش در دنیای دیجیتال تغییر کرده و به بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی تبدیل شده است.
تبلیغاتی که توسط شرکت های مختلف انجام شده بیانگر این است که بودجه ای که برای تبلیغات موبایلی مبتنی بر موقعیت مکانی وجود داشته روز به روز بیشتر شده و هیچ شرکتی برای تبلیغاتی که بیتأثیر است هزینه پرداخت نمیکند و چند برابر شدن بودجه تبلیغات موبایلی مبتنی بر موقعیت مکانی نشان دهنده این است که این نوع تبلیغات در بین مردم تأثیر زیادی داشته و سودآوری خیلی کلانی در پی داشته است و خیلی از برندهای معروف دنیا اخیرا توانستند موفقیتهای چشمگیری به دست بیارند که 75 درصد بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی را علت اصلی موفقیت خودشان در کسب و کارهای اینترنتی دانستند.
برای موفقیت بیشتر و جلب اعتماد مشتری هایتان سعی کنید در وهله اول به فکر مشتری های خود باشید نه به فکر فروش محصولات.
همیشه در کسب و کار خود نگاه بلندمدت داشته باشید و مخاطبان خود را از طریق کانالهای دیگر بازاریابی تشویق کنید.
با دادن تسهیلات به مشتریان خود آن ها را بیش از پیش به خود وابسته و علاقمند کنید.
به کاربران خود در مراحل مختلف حضور در یک مکان پیام ارسال کنید.
از بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی برای موفقیت سایر کانالهای تبلیغاتی خود استفاده کنید.
روش های مختلف را آزمایش و تکرار کنید تا بهترین راه را برای موفقیت کسب و کار خود بیابید.
طراحی اپلیکیشن موبایل،ساخت برنامه موبایل، طراحی اپ
چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم،کسب و کار اینترنتی
مدیریت ارتباط با مشتری و شاخص تروجی کنندگان NPS
مفهوم بازاریابی،انواع،تعریف کاتلر