شیوه صحیح بازاریابی برای هر کسب و کار باعث افزایش رونق در سود آوری آن خواهد شد. بازاریابی درست در هر کاری باعث می شود که مخاطبانی که به دنبال کسب و کار شما هستند خیلی زودتر شما را پیدا کنند و همین امر باعث می‌شود که مشتری های بالقوه شما افزایش پیدا کند و سودآوری شما نیز در همین راستا بیشتر شود.

 این جریان با اسم بازدید ارگانیک هم یاد می شود که خیلی از افراد از آن استقبال می‌کنند و دوست دارند در مورد سایت و کسب و کار آنها این روش پیاده سازی شود.

 

 یکی دیگر از راه هایی که برای بازاریابی کسب و کار در محیط اجتماعی وجود دارد این است که به این موتورهای جستجوگر یک مبلغی را پرداخت کنید تا شما را هم  در کنار سایر رقبایی که در زمینه کسب و کار شما رونق زیادی پیدا کرده اند قرار دهد و مشتری های شما را هم زیاد کند در واقع از این روش به اسم ترافیک خریداری شده یاد می کنند. البته یک سری دیگر از راه ها هم وجود دارد که شما می توانید هزینه پرداخت کنید و مشتری جذب کنید.

 

sem

 

 پس اگر شما به موتورهای جستجوگر یک هزینه ای را پرداخت کنید تا از طریق تبلیغات کسب و کار شما را در صفحه های پربازدید تبلیغ کنند و ترافیک کاربران سایت شما را افزایش دهند در واقع وارد بازاریابی موتورهای جستجوگر شده اید.

 البته به همین سادگی هم نیست و پیچیدگی های خاص خودش را دارد و برای اینکه وارد این زمینه شوید باید یکسری نکات را مد نظر داشته باشید تا بتوانید این کار را به درستی انجام دهید و از آن نتیجه مطلوبی به دست آورید و در نهایت بتوانید مشتری ها را به سمت خودتان بکشید و به سودآوری برسید.

مثلا موتور جستجوی گوگل برای این کار، آپشن Adwords را دارد که بخش قابل توجهی از درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد و در سال‌های گذشته، بخاطر ترکیب شدن جستجوی موبایل و دسکتاپ، نوسانات محسوسی را تجربه کرده است. شما میتوانید با توجه به شرایط خودتان نوع بازاریابی را تعیین کنید و مشخص کنید که میخواهید از چه روشی تبلیغات شما انجام شود.

 

sem

 

 خیلی از افراد روش های ساده را ترجیح می دهند و فقط با داشتن یک صفحه ساده در وب سایت کار خود را تبلیغ می کنند و کسانی که در موتورهای جستجو اسم محصولات آنها را جستجو کنند می توانند به سایت های آنها هدایت شوند. با این که این روش می‌تواند سود آور باشد ولی خیلی روش ساده ای است و نمی توان به عنوان یک راه حرفه ای تبلیغات از آن یاد کرد و توقع زیادی از سودآوری آن داشت.

 ولی اگر تصمیم بگیرید که یک ترافیک بخرید و شما به‌عنوان سایت های رده بالا و پر تردد شناخته شوید باید این کار را حرفه ای تر انجام دهید و حتی یکی از استراتژی‌های خود را برای کسب و کار بر روی این شیوه قرار دهید تا بتوانید به نتیجه دلخواه برسید. این کار مستم داشتن آگاهی‌های کافی در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد.

 

sem

 

بازاریابی موتورهای جستجو به بازاریابی یا تبلیغات وب سایت شما از طریق موتورهای جستجوگری مثل  Google،  Yahoo یا MSN می گویند. SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing به معنی بازاریابی موتورهای جستجو است که در واقع از شاخه های بازاریابی اینترنتی است.

این روش موجب افزایش بازدید در نتایج صفحات موتورهای جستجوگر می شود. بازاریابی موتورهای جستجو می تواند به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک کند که این حرکت در واقع مشتری های جدید را به سمت کسب و کار شما سرازیر می کند. مشتری های بالقوه و دائمی خیال شما را از بابت سودآوری محصول راحت می کند و این خود انگیزه ای می شود برای رونق بیشتر کسب وکار و توجه بیشتر به نیاز مخاطبان و اعتماد بیشتر آن ها، که تمام این زنجیره ی خوشایند در صورتی پیش خواهد آمد که شما گام در مسیر درستی بگذارید.

 

بهینه سازی موتور جستجوگر ارگانیک

وقتی صحبت از بهینه سازی کردن موتورهای جستجوگر می شود منظور استفاده از روش هایی برای افزایش رتبه بندی وبسایت شما در نتایج ارگانیک و یا جستجوی طبیعی است. چنانچه سایت شما مورد علاقه مردم باشد و افرادی وجود داشته باشند که از سایت شما دیدن کنند، همین امر برای شما اعتبار است و در رتبه بندی شما تاثیر خوبی خواهد داشت.

خیلی از افراد اط هر طریقی که هدف خود را جستجو کنند به دنبال مکان آن نیز می گردند و خیلی ها حتی فیلتر مکان را روی جستجوی خود پیاده می کنند تا در وقت خود صرفه جویی کرده باشند و این عامل باعث می شود اگر شما اطلاعات کسب و کار خود و موقیعت جغرافیایی را هم در اختیار مردم قرار داده باشید، شاهد موفقیت بیشتر در جذب مشتری باشید. با این حرکت در نتایج محلی هم رتبه بالاتری کسب خواهید کرد.

  • پرداخت به ازای کلیک یا PPC 

  • Google AdSense

  • پرداخت به ازای مطالعه (PFI)

 

sem
 

نحوه اندازه گیری اثربخشی  SEM

اگر برای بازاریابی محصولات خود این روش را انتخاب کردید بهتر است به صورت مداوم کارآیی این برنامه بازاریابی موتورهای جستجو را بررسی کنید تا ببینید آیا برای شما مفید بوده است یا خیر. البته این قضیه به اهداف شما هم بستگی دارد و اگر می خواهید به طور مثال فقط تعداد بازدید کننده های سایت شما زیاد شود مشخص می‌کنید که این روش در مقابل آمار ترافیک وب سایت شما قبل و بعد از پیاده سازی این شیوه به چه صورت بوده و اگر آمار بازدید شما افزایش پیدا کرده بود یعنی این شیوه برای وب سایت شما کارآمد بوده و می توانید این راه را ادامه دهید ولی اگر این شیوه باعث نشده بود که شما به نتیجه دلخواه برسید می توانید سایر شیوه های دیگر را انتخاب کنید و پیش بگیرید.

 

 در بعضی از سایت ها چیزی که اهمیت دارد میزان فروش است مثلاً در مورد سایت های فروشگاهی میزان فروش شما باید مد نظر قرار بگیرد و اگر فروش بالاتر رفت و سودآوری بیشتر شد یعنی این روش برای وبسایت شما جوابگو بوده است.

 هر عاملی که باعث شود شما به سمت هدف خود در هر زمینه ای نزدیک شوید رتبه بندی شما در سایت ها بالاتر می رود و شما خیلی زودتر به مخاطبانی که شما را جستجو می کنند معرفی خواهید شد.

در کنار ترافیک سایت باید تعداد بازدید کنندگان را هم مد نظر قرار دهید. اگر به طور مثال ترافیک هر ماه را دو برابر کنید بازدید کننده از 300 تا 600 افزایش پیدا کند. تعداد مشتریان جدید از 300 بازدیدکننده سایت شما بیشتر می شود و این نشان می دهد شما دو برابر مشتری دارید .

 

sem

 

راهکارهای بهبود SEM یا بازاریابی از طریق موتورهای جستجو

  •  ارزیابی کلمات کلیدی یا کلید واژه‌های با کیفیت

  • منحصربه‌فرد بودن تبلیغات گوگل

  •  ساختار سلسله‌مراتبی کلیدواژه‌ها

  • صفحات فرود

 

sem

 

تفاوت SEM  و SEO در چیست؟

SEO  مخفف عبارت search engine optimization به معنی بهینه سازی برای موتور جستجو شناخته میشود. اما به گفته مدیران گوگل با علمی شدن و تخصصی شدن این حوزه، عبارتsearch experience optimization   یا بهینه سازی تجربه جستجو ترجمه مناسب تری از لغت سئو SEO است.

بهینه سازی یعنی صرفه جویی در وقت و انرژی و بهینه سازی سایت باعث می شود کاربر خیالش راحت باشد که در زمان کوتاه به بهترین نتیجه ی ممکن از جستجوی خود خواهد رسید. این قضیه تا حدودی هم به گوگل مربوط می شود ولی اصل کار به عهده خود سایت و نویسنده آن است. در صورتی که شما همه ی قوانین را رعایت کنید و سئوی خوبی داشته باشید باعث رسیدن به این موفقیت و این جایگاه می شوید.

فکر کنید یک کاربر وارد سایت گوگل می‌شود و عبارت "چگونه ماشین بخرم" را جستجو می‌کند. گوگل از الگوریتم‌های خاصی که دارد استفاده می‌کند تا تصمیم بگیرد کدام وبسایت‌ها را برای نتیجه جستجو به کاربر نشان بدهد. گوگل همیشه دوست دارد با کیفیت‌ترین و بهترین پاسخ را به کاربران خود بدهد. معیارهای گوگل برای معرفی وبسایت شما عبارت است از:

  • سرعت لود شدن وب‌سایت شما

  • مقدار ترافیک روزانه سایت

  • مقدار بازدید کاربران از وبسایت شما

  • مدت زمانی که کاربران در سایت شما می‌مانند

  • تعداد کلیک‌هایی که روی لینک سایت شما می‌شود

  • میزان بازدید از صفحات داخلی

  • میزان اعتبار لینک‌های خارجی 

 

sem

 

پس با توجه به این موارد وب‌سایت‌هایی که با معیارهای امتیازدهی گوگل مطابقت داشته باشند، به کاربر معرفی می‌شوند. اما وقتی قرار است گوگل بر اساس بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) سایت شما را به کاربر معرفی کند، کافی است که برای کلمات کلیدی عبارت "چگونه ماشین بخرم" هزینه لازم را پرداخت کرده باشید. بدین ترتیب آگهی شما به کاربر نشان داده می‌شود و شما به هدفی که داشتید می رسید.

یادتان باشد که SEM می‌تواند برای کسب و کار شما گران باشد اگر از آن برای یک مدت کوتاه استفاده کنید ولی اگر به عنوان پروژه‌ای تکمیلی در کنار سئو آن را تعریف کنید خیلی هم مفید است.

 

مزایای بازاریابی SEM برای کسب و کارهای اینترنتی

  • شناساندن برند آگاهی بین مخاطبان

  • افزایش درآمد در مدت کوتاه

  • رشد کسب و کار

  • هدایت مخاطبان به سمت بهترین زمان و درست‌ترین مکان

  • افزایش تکرار برای جا افتادن نام برند شما برای کاربران

  • جذب مشتری واقعی و بالقوه

  • برتری نسبت به سایر رقبا

  • قیمت پایین تر نسبت به تبلیغات سنتی

 

sem


توسعه 360   ,سایت ,جستجو ,کار ,موتورهای ,های ,    ,سایت شما ,کسب و ,و کار ,می شود ,بازاریابی موتورهای جستجو ,عبارت چگونه ماشین ,عبارت search engine ,مخفف عبارت searchمنبع

طراحی اپلیکیشن موبایل،ساخت برنامه موبایل، طراحی اپ

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم،کسب و کار اینترنتی

مدیریت ارتباط با مشتری و شاخص تروجی کنندگان NPS

مفهوم بازاریابی،انواع،تعریف کاتلر

بازاریابی عصبی یا neuremarketing چیست؟

محاسبه نرخ بازگشت سرمایه ROI

راه های افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی،آنلاین،آمار

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروش شاقول جیوه ای09197977577 شرکت گردشگری لیان تک بوشهر غذای خوب ، با ما بهترین باشید. news تخفیفان هر چی که بخوای معماری وب لاگ آتلیه بن سای دانلود آهنگ دکتر ساسی مانکن + موزیک ویدئو دعا