در روش های مختلف بازاریابی اینترنتی و مارکتینگ شما با استفاده از روش ها و استراتژی های مشخصی می توانید کالای خود را به مخاطبان عرضه کنید و یا از خدمات و محصولات خود برای مشتری ها صحبت کنید و آنها را به سمت خود جذب کنید. در بین انواع مختلف روش‌ها، نیچ مارکتینگ یکی از روش هایی است که شما فقط برای یک بازار کوچک و محدودی محصولات خودتان را تعریف می کنید که به اسم بازاریابی گوشه ای هم ممکن است به گوش شما خورده باشد و یا بازاریابی متمرکز، که همه اینها نشان دهنده تمرکز این نوع بازاریابی در یک حیطه مشخص و محدود می باشد.

 

 یعنی شما تصمیم می گیرید که نیازهای یک گروه خاصی از جامعه را بررسی کنید و به نیاز آنها پاسخ دهید و بازار را از این روش به دست می گیرید. این روش روش تقریبا راحت و مفیدی است زیرا شما می توانید یک بازاریابی و تبلیغات هدفمند داشته باشید و خیلی زود می توانید در زمینه کاری خود به یک برند تبدیل شوید و خود را به مخاطبانتان بشناسانید و مشتری های خود به عنوان افراد تبلیغ کننده کارتان استفاده کنید و خیلی راحت متوجه می‌شوید که کجاها مشتری‌ها می‌توانند شما را پیدا کنند و همه این عوامل باعث می شود که هزینه ها کاهش پیدا کند و در عین حال فروش بالایی داشته باشید و سوددهی به سمت کار شما بیشتر شود.

 

بازاریابی نیچ (Niche Marketing)

 

 ولی لازم است قبل از شروع هر کاری مشخص کنید که تصمیم دارید حوزه فعالیت شما در کجا باشد و آن را به خوبی بشناسید و به اندازه کافی اطلاعات در مورد آن کسب کنید تا با آگاهی کامل یک مسیر روشنی را طی کنید. مثلاً اگر تصمیم گرفتید روی لوازم ورزشی کار کنید باید متوجه باشید که این بازاریابی خیلی وسیع است و شما برای نیچ مارکتینگ باید روی یک قسمت کوچک تری تمرکز داشته باشید. به طور مثال روی گرمکن ها و ست های ورزشی تمرکز کنید تا بتوانید بازاریابی را در آن قسمت خاص را در دست بگیرید.

 

 مواردی که با استفاده از آن برندها بازار را تقسیم بندی می کنند شامل موارد زیر است:

  • موقعیت جغرافیایی
  • داده های روانشناختی (علایق و ارزش‌ها)
  • جمعیت شناسی (سن، درآمد، جنسیت، تحصیلات)
  • قیمت (تخفیف، عمده فروشی)

 

بازاریابی نیچ (Niche Marketing)

 

 

 وقتی که شما بازاریابی نیت را انجام می دهید چون روی یک قسمت کوچک تری تمرکز بیشتری دارید کار شما خیلی بهتر و سریعتر پیش می‌رود و خیلی زودتر به هدفتان می رسید. با این کار می توانید به نیاز های بیشتری در زمینه بخصوصی که در دست دارید پاسخ دهید و انتظارات بیشتری را برآورده کنید که همین قضیه باعث می‌شود شما خیلی زود بر سر زبان‌ها بیفتید و خیلی از افراد برای رفع نیاز خودشان به سراغ شما بیایند و به شما اعتماد کنند.

 جالب است بدانید که وقتی از روش نیچ مارکت استفاده می کنید نیاز نیست دیگر شما به دنبال رسانه‌های اجتماعی بروید و از آنها بخواهید که کار شما را تبلیغ کنند بلکه خود آنها به سمت شما می آیند و جذب شما می شوند تا بتوانند شما را به سمت هدف تان هدایت کنند و شما را زودتر به چیزی که میخواستید برسانند.

 

نیچ مارکتینگ

 

 شناسایی بازار جاویژه

 برای اینکه شما بتوانید یک بازاری را در دست بگیرید باید اول از همه ببینید که آیا به زمینه های خاصی علاقه دارید و یا اینکه کدام یک از زمینه های کاری در حال حاضر سودآوری بیشتری برای شما خواهد داشت؟ بعد بیایید زیر شاخه های آن را بررسی کنید و ببینید که هر کدام از آنها چه ویژگی هایی دارد و شما تمایلتان به کدام قسمت بیشتر است. هرچه زیرشاخه های بیشتری پیدا کنید از آن زیر شاخه ها باید به زیر شاخه های تخصصی تری برسید و اگر به جایی رسیدید که دیگر زیر شاخه ای برای شاخه ای که در نظر شما است وجود نداشت یعنی به آن بازار هدف یعنی نیچی که در نظر بوده است رسیده اید و باید استارت کار را بزنید و کار خود را شروع کنید.

 

 برای اینکه در نیچ مارکت موفق باشید باید در نظر بگیرید که برای یک کار مشخصی تقاضای زیاد وجود داشته باشد و رقابت کم باشد و در آمد زایی خوبی داشته باشد. فصل مشترک این ویژگی باعث می شود که شما به منطقه امن نیچ مارکتینگ خود برسید و بتوانید فعالیت مثبت و مفید خود را آغاز کنید.

 

نیچ مارکتینگ

 

 مزایای نیچ مارکتینگ

 وقتی که شما از این روش برای مارکتینگ استفاده کنید خیلی بهتر و بیشتر متوجه می شوید که مخاطبان شما به چه چیزهایی نیاز دارند و می توانید همه آگاهی و انرژی خودتان را در جهت رفع نیازهای آنها قرار دهید و ارتباط شما با آن ها خیلی نزدیک تر و مفیدتر خواهد بود.

این تعامل دو طرفه و مفید باعث می شود که اعتماد آنها هم به سمت شما جلب شود و جزو مشتری های دائمی شما باقی بمانند و همین کار باعث می شود که مشتری ها کارهای شما را تبلیغ کنند و خودشان هم دائم خرید هایشان را از شما انجام دهند و این همکاری تکرار شود و تداوم داشته باشد.

اگر در این کسب و کار مشخص شما تخصصی عمل کنید و رقیب های کمتری در جلوی راه شما باشند برنده کار خود شما هستید و کسی که در نهایت به سود میرسد شما خواهید بود.

 

نیچ مارکتینگ

 

 چگونگی تبدیل بازار به نیچ

 وقتی که از نیچ در کسب و کار خود استفاده کنید می توانید آسوده خاطر باشید که هر چقدر هم رقیب ها زیاد باشند باز هم شما بازار خودتان را دارید و شما می توانید به دنبال مخاطبانی باشید که هنوز به دنبال رفع نیاز خود هستند و با توجه به نیاز آنها شما مسیر خود را پیدا می کنید. در این مسیر باید به چند نکته توجه کنید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

 انجام تحقیقات کامل

چیزی که در بازاریابی نیج باید به آن توجه کنید این است که باید در این زمینه تحقیقات کامل انجام دهید و فقط با داشتن اطلاعات کافی می توانید در این زمینه خوب عمل کنید و پاسخگوی نیاز مشتری های خود باشید تا چیزی که آنها از شما میخواهند را به آنها بدهید.

 

 کسب دانش کافی

به دست آوردن اطلاعات کامل کافی نیست و باید در این زمینه دانش مورد نیاز را داشته باشید و به درک درستی از کاری که انجام می دهید برسید و بهتر است هیچ وقت رقیب های خودتان را دست پایین نگیرید و سعی کنید که همیشه مطالعه خود را بالاتر ببرید و از بقیه رقبا پیشی بگیرید.

 

انطباق با سلیقه مشتری

 از دیگر مواردی که می‌تواند در این راه به شما کمک زیادی بکند تطبیق پذیری است و برندهایی که با استفاده از نیچ مارکت کار خودشان را انجام می‌دهند باید روش‌هایی را پیدا کنند که مشتری ها بیشتر از آن استقبال کنند. مثلاً بعضی از مشتری ها تمایل بیشتری به ایمیل دارند پس شما باید برای کار خود از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید ولی اگر در بازاریابی شما کلیپ های ویدئویی توانست ارتباط بهتری برقرار کند شما باید از آن استفاده کنید. پس بهتر است که شما خودتان را با نظر مخاطب تطبیق بدهید و این کار فقط در صورتی انجام می‌شود که شما نیاز آنها را تشخیص بدهید و مطابق با نظر آنها عمل کنید.

 

نیچ مارکتینگ

 

 شروع نیچ مارکتینگ

 راه اندازی وب سایت

 بهتر است برای شروع کار نیچ مارکتینگ بدون صرف هزینه یک وب سایت ساده و با یک قالب آماده درست کنید و یک مدیریت محتوای نسبتاً مناسب داشته باشید.

 

 تهیه محتوای مناسب و انتشار آن

 وقتی که وب سایت تخصصی خود را به صورت ساده آغاز کردید بهتر است برای آن یک محتوای خوب تولید کنید که یا می‌توانید این محتوا را خودتان تولید کنید یا اینکه این کار را به دیگران واگذار کنید. ولی باید مطلبی روی سایت قرار داده شود که خواست مخاطبان شما باشد و با توجه به نیاز و علاقه مندی های آنها جمع آوری شده باشد.

 

 بهینه سازی سایت

وقتی که سایتی را طراحی کردید و آغاز به کار کردید و محتوای مناسب در آن قرار دادید سایت را بهینه سازی کنید که این کار را یا خودتان یا یک شرکت و فرد دیگری می تواند انجام دهد. بهینه سازی سایت کار مهمی است و باید همیشه به آن توجه کنید زیرا می‌تواند در موفقیت شما عامل مهمی می‌باشد.

 پس بهتر است کسی کار را انجام دهد که در این زمینه آموزش دیده باشد و یا اینکه بتواند سئو مناسب تهیه کند که پاسخ مخاطبان شما داده شود.

 

نیچ مارکتینگ

 

 تولید محصولات

 شما وقتی می توانید به سودآوری از محصولات ارائه شده برسید که تحقیقات را به خوبی انجام دهید و وقتی که تحقیقات خوبی انجام داده باشید و نیاز مخاطب را شناسایی کرده باشید، محصولی که به آنها عرضه می‌کنید می‌تواند شما را به سمت سودآوری حرکت دهد. در خاطر داشته باشید که مشتری هایی که بالقوه هستند همیشه از محصولات و کالاهایی که به نیاز آنها پاسخ بدهد استقبال می کنند و این کار را برای شما خیلی راحت تر می کند.

 چون با این روش شما توانسته اید اعتماد آنها را جلب کنید و نیاز آنها را پاسخگو باشید و آنها خودشان به یک فرد تبلیغ کننده محصول شما تبدیل می شوند که این تاثیر زیادی روی کار شما خواهد داشت.

 

 تبدیل ترافیک سایت به فروش

 وقتی که شما بتوانید مخاطبانی که از سایت شما دیدن میکنند را به مشتری تبدیل کنید به آن نرخ تبدیل می گویند که هر چه این نرخ بالاتر برود کار شما نتیجه بهتری داده است و می توانید مطمئن باشید که راه درستی را در پیش گرفته اید که همه اینها با تولید محتوای خوب، بهینه سازی سایت و اطلاعات کافی به دست خواهد آمد.

 


توسعه 360   ,کار ,یک ,های ,نیچ ,توانید ,    ,را به ,می توانید ,کنید و ,در اینمنبع

طراحی اپلیکیشن موبایل،ساخت برنامه موبایل، طراحی اپ

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم،کسب و کار اینترنتی

مدیریت ارتباط با مشتری و شاخص تروجی کنندگان NPS

مفهوم بازاریابی،انواع،تعریف کاتلر

بازاریابی عصبی یا neuremarketing چیست؟

محاسبه نرخ بازگشت سرمایه ROI

راه های افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی،آنلاین،آمار

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معماری و زندگی عمومی مواد شوینده گانودرما! آموزش تجوید جدید های روز آشپز مجموعه خرید آپارتمان در اندیشه با قیمت مناسب دنیای از خوشمزه ها آژانس دیجیتال مارکتینگ فورس اینجا همه چی هست