بازاریابی چیست؟

به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که توسط یک سری از نهادها و شرکت ها انجام می شود تا بتواند باعث ایجاد ارتباط، تحویل و تبادل پیشنهادها بشود که در آن بیشترین چیزی که مد نظر قرار می گیرد نیاز مشتری باشد و به طور کلی جامعه ارزش و بها داشته باشد.

 

 آموزش استارت آپ             آموزش دیجیتال مارکتینگ          بازاریابی چیست و چه اصولی دارد؟

 

 

 در واقع بازاریابی فرایندی است که توسط یکسری از شرکت ها، ارزش هایی را برای مشتریان ایجاد می‌کنند و بعد با استفاده از روابط قوی که بین مشتری ها برقرار می‌کنند می‌توانند توجه و اعتماد آنها را جلب کنند و آنها را به مشتری‌های بلفعل خود تبدیل کنند.

 نهادهایی که در این کار موفق تر هستند و بازاریابی بهتری انجام می دهند، می توانند به سودآوری بیشتری برسند که البته برای به دست آوردن این موفقیت باید یکسری اصولی را مد نظر داشته باشید و آنها را رعایت کنید تا بتوانید به نتیجه مطلوب برسید.

 

 یکی از مواردی که باعث موفقیت شما در بازاریابی میشود این است که بتوانید مشتری ها را از خود راضی نگه دارید و این تمایل را در آنها ایجاد کنید که بتوانند مجدداً از شما خرید کنند و شما را انتخاب کنند. اگر شما بتوانید بصورت بلندمدت با مشتری ها ارتباط برقرار کنید در امر بازاریابی موفق تر خواهید بود.

 

بازاریابی چیست و چه اصولی دارد؟

 

 اصول بازاریابی

 همان طور که در ابتدای صحبت اشاره شد بازاریابی یک سری اصول و قواعدی دارد که تنها با رعایت تمامی موارد آن می توانید در این راستا موفق باشید زیرا در همه کسب و کارها رقبا آنقدر زیاد شدند که تنها ملاک شما برای برتری به آنها، رعایت دقیق همه نکات اصولی است که برای این کار مورد نیاز است.

 

 در ادامه سعی کرده ایم که چند مورد از اصول بازاریابی را به صورت خلاصه برای شما عنوان کنیم تا با دانستن آنها بتوانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

 

رضایت مشتری

همیشه یکی از مهم ترین اصول بازاریابی بوده است که باید مد نظر داشته باشید. 

 

تعیین بازار هدف

همانظور که همه ی ما می دانیم هیچ کالایی نیست که برای همه افراد مناسب باشد و هر کالا یا خدمت مناسب بخشی از مشتریان و گروهی خاص است. یکی از اصول اساسی بازاریابی، تعریف دقیق بازار هدف است. 

 

شناخت رقبا

خود شما بهتر می دانید که تنها کسی نیستید که این کالا یا خدمت را ارائه می‌دهد پس برای بازاریابی موفق باید رقیبان خود را شناسایی کنید و راه هایی برای تمایز و برتری نسبت به آن‌ها پیدا کنید تا بتواند مخاطب را در نهایت به سمت شما بکشاند. 

 

برندینگ

یکی از اصول اساسی بازاریابی، برندسازی است. برندسازی منجر می‌شود که شرکت فرآیند انتخاب را برای مخاطبان ساده کند. مخاطبان با شنیدن اسم برند، تجربیات قبلی مثبت خود را به یاد می آورند و این موضوع باعث میشود مجددا آن‌ها شما را انتخاب کنند.

 

بازاریابی چیست و چه اصولی دارد؟

 

 بازاریاب کیست؟

 کسی که کارهای بازاریابی محصولات مختلف و خدمات شرکت برعهده او باشد را بازاریاب می‌گویند و کسانی که بتوانند برنامه‌های منحصربفردی برای فروش محصولات و خدمات شرکت را داشته باشند می توانند در این کار موفق تر باشند.

 کسانی که کار بازاریابی را انجام می‌دهند باید آگاه باشند که مشتری ها به دو دسته تقسیم می شود یکی مشتری های فعلی و یک مشتری های بالقوه. 

 

 

 مشتری فعلی یا بالفعل

 کسانی که تا به حال از محصولات شما خرید کرده باشند و از خدمات شما استفاده کرده باشند جزو مشتری های فعلی و بالفعل شما هستند و شما توانسته اید حداقل یک بار آنها را مجاب کنید که محصولات شما را بخرند یا از محصولات شما استفاده کنند و توانسته اید ارتباط خوب و موثری با آنها برقرار کنید.

 اگر موفق شوید که این مشتری ها را در دست نگه دارید منبع درآمد خوبی برای شما خواهند بود و اگر موفق شوید که آنقدر اعتماد آنها را جلب کنید که از محصولات شما رضایت کامل را داشته باشند اینها خودشان بدون صرف هزینه برای شما بازاریابی دهان به دهان انجام می دهند و مشتری های بیشتری به سمت شما جذب می کنند.

 

بازاریابی چیست و چه اصولی دارد؟

 

 مشتری های بالقوه

 عده ای هم هستند که می توانند جزو مشتری های دائمی شما شوند اما هنوز از شما خدماتی نگرفتند و شما باید آن ها را مجاب کنید که از شما خرید کنند یا از محصولات شما استفاده کنند. برای این کار نیاز دارید که بازاریابی انجام دهید و یک بازاریاب حرفه ای باید جلسه ها و صحبت های مفیدی با آنها داشته باشد تا بتواند این انگیزه را در مشتری ها ایجاد کند که از محصولات شما خریداری کنند و به این صورت مشتری های بالقوه شما با بازاریابی مناسب شما تبدیل به مشتری‌های بالفعل شوند.

 

 یکی از مهمترین وظایفی که بازاریاب باید انجام دهند این است که مشتری های بالقوه را شناسایی کند و راه‌های مختلفی که بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید را شناسایی کند و به کار بگیرد. تهیه کردن پرسشنامه های مختلف و پرسش در مورد علایق مشتری ها و همچنین نیازهایی که آنها دارند می توانند از راه هایی باشند که به بازاریاب ها کمک کند تا بتوانند این کار را بهتر انجام دهند. به این کار تحقیقات بازاریابی می گویند.

 

بازاریابی چیست و چه اصولی دارد؟

 

 انواع بازاریابی

امروزه بازاریابی از راه‌های مختلفی انجام می‌شود که بعضی از آنها بازاریابی حضوری است و بازاریاب ها برای فروش محصولات و خدمات به صورت حضوری در جلسات و صحبت‌ها شرکت می‌کنند تا به سمت محصولات مشتری جذب کنند.

دسته دیگری از بازاریابی ها که انجام می‌شود به صورت اینترنتی است که آن را با اسم دیجیتال مارکتینگ می‌شناسید که این کار با استفاده از تبلیغات مختلف، ایمیل ها و وب سایت ها و اپلیکیشن ها و راه‌های دیگری انجام می شود که شما می توانید با استفاده از محتوای مناسب، ارائه خدمات و نمونه کارها مشتری ها را به سمت خود جذب کنید.

 

بازاریابی چیست و چه اصولی دارد؟

 

 مراحل مختلف بازاریابی

 برای اینکه بتوانید در فرآیند بازاریابی موفق عمل کنید باید مراحل آن را دانه به دانه پیش بروید و هر کدام از آنها را با نهایت دقت و تمرکز انجام دهید.

  •  تعیین هدف برای کسب و کار

  •  اولویت بندی های اهداف سازمان مربوطه

  •  تحقیقات بازار و طرح‌های پرسشنامه از مشتری

  •  برند های بازاریابی و شناسایی آنها

  •  تعیین بودجه اولیه برای شروع کار

  •  جمع آوری تیم بازاریابی حرفه ای

  •  بررسی و ارزیابی و گزارش گزارش نهایی

 

بازاریابی چیست و چه اصولی دارد؟


توسعه 360   ,بازاریابی ,مشتری ,ها ,های ,انجام ,    ,مشتری ها ,مشتری های ,آنها را ,است که ,اصول اساسی بازاریابی،منبع

طراحی اپلیکیشن موبایل،ساخت برنامه موبایل، طراحی اپ

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم،کسب و کار اینترنتی

مدیریت ارتباط با مشتری و شاخص تروجی کنندگان NPS

مفهوم بازاریابی،انواع،تعریف کاتلر

بازاریابی عصبی یا neuremarketing چیست؟

محاسبه نرخ بازگشت سرمایه ROI

راه های افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی،آنلاین،آمار

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تو بهترین خرید رو از ما داشته باش اخبار و تحلیل‌های ورزشی سراسر جهان گالری شمیس ارزانی درمان آسان خرید اینترنتی کیسه جاروبرقی الان بخر تحویل بگیر سانترال پاناسونیک و تلفن های بی سیم پاناسونیک - آریا تل راهنمای استفاده از وسایل برقی خانگی بهترین سایت